ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

ISO; International Organization for Standardization ‘ un kısa yazılışıdır, yani uluslararası standardizasyon örgütünün oluşturduğu bir kalite yönetim standardıdır.

ISO 9001; kalite yönetim sisteminin kurulması esnasında gerekli koşulları belirleyen ve bunu belgelendiren bir kalite yönetim standarttır. Bu belgenin alınmış olması, mal veya hizmetin uluslararası standarda uygun olduğunu ifade eder. ISO 9001 Belgesi almak isteyen işletmeler, öncelikle bu standardın şartlarını sağlamalı ve bağımsız bir belgelendirme kuruluşu tarafından denetlenmelidir. Denetleme sonucu belge almaya hak kazanılır. 

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, tüm kuruluşların uygulayabileceği, mal veya hizmetlerine bakılmaksızın tüm sektörlere uygulanabilir. Belge kuruluşun ürün veya hizmetlerinin kabul görmüş bir standarda uygun olarak üretildiğini gösterir.

 ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin amacı,

  • Maliyeti Düşürmek, 
  • Kar Ve Verimliliği Arttırmak, 
  • Kurumsal Bir Yapı Oluşturmak, 
  • Çalışanları Tatmin Etmek, 
  • Etkili İletişim Kurmak,
  • Müşteri Odaklı Bir Çalışma Anlayışı Benimsenmek,
  • Bu Belge İle Pazar Avantajı Sağlamak,
  • Süreçlerin Kontrolünü Sağlamak,
  • Ürün İadelerinin Azaltmak,
  • Hataların Daha Çabuk Fark Edilerek Önlem Almanın Daha Kolay Olmak,
  • Müşteri Güvenini Arttırmak, 
  • Tedarikçi Firmalarla Sağlıklı İletişim Kurmak, 
  • Firma İçinde Bilgi Akışı Düzenli Ve Sağlıklı Bir Şekilde Devam Ettirmek,
  • Kuruluşta İmajı Arttırmaktır.
  • En önemli maddesi ise müşteri şikayetlerinin azaltılması ve  müşteri memnuniyetini en      üst sınırda tutulmasıdır.